Инж. Любомир Спасов, шеф на ТЕЦ „Бобов дол“: Спрем ли въглищните централи, спира токът

0

Освен тези централи и АЕЦ, ние друга базова мощност нямаме. Ако спрем въглищните централи, ток няма да има. Това заяви пред журналисти инж. Любомир Спасов, изпълнителен директор на ТЕЦ-Бобов дол, преди срещата в Народното събрание за бъдещето на въглищните централи.

„Доста обмислени са исканията, всичко може да бъде прието без да се случва някакъв колосален компромис“, посочи той за насрочената за 11:00 часа среща на протестиращи енергетици и миньори с представители на управляващите.

„Искаме да видим какво ще предложат от отсрещната страна“, коментира инж. Спасов.

Припомняме, че премиерът акад. Николай Денков промени мястото на срещата с протестиращите енергетици и миньори снощи, след като те не потвърдиха присъствието си на разговорите в Раднево, на които министър-председателят ги покани по-рано и пожелаха да представят исканията си във връзка с териториалните планове в парламента. От пресслужбата на Министерския съвет съобщиха вчера, че разговорите ще се проведат в зала 134 на Народното събрание.

Срещата на протестиращите енергетици започна с напрежение в сградата на парламента с участието на премиера Николай Денков и лидера на ГЕРБ Бойко Борисов, съпредседателя на „Продължаваме промяната“ Кирил Петков, депутата от ДПС Делян Пеевски, който в последно време напълно е изместил като представител на движението председателя му Мустафа Карадайъ, както и представители на „Демократична България“ и „Зелените“.

Към срещата се присъединиха и представители на „Възраждане“, както и от „Има такъв народ“.

„Да видим какво ще ни предложат управляващите, но няма оптимизъм в нашите редици, няма доверие от 2017 г.“, заяви преди началото Димитър Манолов, президент на Конфедерацията на труда „Подкрепа“. Профсъюзът бе първият, която отказа да иде на срещата в Раднево, след като предишните дни протестиращите също не се отзоваха на поканите на Денков за среща в сградата на Министерския съвет. Синдикатът обаче прие партийната оферта за среща в Народното събрание.

Синдикалистът припомни шестте искания на работещите в държавните мини и ТЕЦ, които са възможни, ако България се откаже от поети загробващи ангажименти пред Европейската комисия по т.нар. „зелена сделка“.

Още в началото на срещата комичният премиер Денков се изцепи, че част от исканията на миньорите са неизпълними. След като тя бе излъчвана известно време онлайн, по предложение на Пеевски с мотив „да не се превръща в цирк“ стриймингът бе спрян.

Манолов призова всички партии да вземат единна позиция, а не „да разиграват цирк и да се разединяват“.

„Ако хората имат акъл в главата си, ще направят, така че да имаме ток дотогава, докогато стане възможно токът, който произвеждат топлоелектрическите централи, да може да бъде заместен с нещо друго“, заяви още президентът на КТ „Подкрепа“.

„Нашата идея е да започнат преговори по някакъв начин с парламентарно представените партии, тоест тези, които крепят правителството, защото хората вече са на ръба“, каза Огнян Атанасов, вицепрезидент на КНСБ.

„Единствено ще повярваме, когато политиците се обединят, всички управляващи да работят за тази държава и за народа“, не скри Стойчо Стоев, един от протестиращите на магистралата.

В срещата освен Борисов, Пеевски и Кирил Петков участват още депутатите от ГЕРБ Томислав Дончев, Десислава Атанасова, Делян Добрев и Теменужка Петкова, от ПП-ДБ Атанас Атанасов, Владислав Панев, Васил Стефанов, Радослав Рибарски, Венко Сабрутев, Стою Стоев и Ивайло Мирчев от ПП-ДБ, както и Хамид Хамид от ДПС. А по-късно се присъединиха и народни представители от „Възраждане“ и „Има такъв народ“

В разговорите са включени и министрите на енергетиката Румен Радев, на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков и на икономиката и индустрията Богдан Богданов.

Междувременно остават блокадите на най-невралгичното място на магистрала „Тракия“ край държавната ТЕЦ „Марица Изток 2“, както и на „Струма“. Около 13 часа протестиращи от ТЕЦ „Сливен“ спряха движението по пътя София – Бургас, при разклона за село Тополчане, информираха от Агенция „Пътна инфраструктура“.

Оставете отговор

Вашият e-mail няма да се показва.