Столичният кмет Васил Терзиев с мъка на сърцето се извини за кошмарните промени на бул. „Витоша”, „Патриарха” и ул. „Фритьоф Нансен”. Увери, че ул. „Фритьоф Нансен” остава еднопосочна и взриви София с нов скандал.
Раздадени са над 170 карти за безплатно паркиране, но не се знае на кого, каза в интервю за бТВ Терзиев.
„Има два типа карти за паркиране в „Синя зона“. Едните са регламентирани с решение на Столичен общински съвет. Те касаят колите на общинската администрация. На тези карти са изписани номерата на тези служебни автомобили и така те могат да паркират в столицата“, обясни той.
Според него обект на дискусия и напрежение са станали картите, които са без номерата на колите, защото те са безотчетни и няма яснота, коя карта на кого е предоставена.
„Някои са давани на служители в различни служби, което е нормално, но има и такива карти, които не е ясно на кого са предоставени – те са били записвани в някаква тетрадка, което не смятаме, че е добра практика. Те са раздавани от ЦГМ и са разписвани от кмета“, каза още той.
Терзиев обясни, че е чувал за около 170 такива карти, но според него се говори, че те са повече. Той настоява да се изясни, къде отива всяка една такава карта и кой я използва.
Кметът на столицата отказа да коментира излязлата информация, че има журналисти, социолози и политолози, които са ползвали тези карти за безплатно паркиране срещу ангажимента „да разпространяват опорките на ГЕРБ“.
„Тези карти са нанесли щети на бюджета на столицата за 500 000 лв., но пак казвам, че не се знае точният им брой. За някои от тези карти има следа, за други – има информация, че са били напечатани и раздадени, но това не е отразено никъде“, посочи още той.
Васил Терзиев коментира също така паркирането и реорганизацията на движението в центъра на София, което извади столичани от центъра на серия протести. Терзиев каза, че вината за проблема е негова и на екипа му и с много мъка се извини. Има думи като „извинявам се”, които понякога трябва да се използват и този случай е такъв, каза кметът.
„Това, по което ние работим, е цялостното преосмисляне на системата за паркиране. Но това, което е важно, е да защитим правата на живеещите в центъра хора, защо не искаме центъра на столицата да се обезлюди – една тенденция, която се наблюдава в други европейски столици“, обясни той.
Терзиев очаква сериозен дебат в СОС за паркирането, защото има много и различни предложение за това, как да се случва това – като например да има зони за временно паркиране, за да могат магазините да бъдат зареждани със стоки или човек да си разтовари покупките. Той не е гледал анализите за въвеждането на платено паркиране в неделя и затова отказа да коментира това предложение.
Столичният кмет смята също така, че средствата, които се събират от платеното паркиране, трябва да отиват в обособено дружество „Паркинги и гаражи“ и да се използват целево, а не както е сега – парите отиват в ЦГМ и се използват за субсидирането на градския транспорт.
„Ако старата организация на движението по бул. „Витоша“ е по-добра, сме готови да я върнем, но трябва да бъде защитено и правото на велосипедистите. Протестиращите нямат проблем с велосипедните алеи и с по-бързото придвижване на градския транспорт“, каза кметът. Едни предлагат да има две ленти за автомобилите – едната да е за градския транспорт, но тя да е пресечена, за да може да се отича по-бързо трафика, заяви още той.