Драма: Менте парите с Бай Тошо взимат главата на Христо Щерионов

0

Летелият опасно ниско и без разрешение хеликоптер с цел атракция, от който са хвърляни менте пари с лика на Тодор Живков по туристите на плаж Градина, може да коства главата на директора на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ Христо Щерионов. Според министъра на транспорта Георги Гвоздейков директорът на дирекцията носи отговорност, защото не го е уведомил за инцидента и не е предприел съответните мерки като надзорен орган.

Хеликоптерът е прелетял рано сутринта към 5:20 над плажа на къмпинг „Градина“ много ниско над хората, на около 15 метра, а от него са се провисвали пътници и са хвърляли към земята големи количества банкноти. Оказа се, че това са бутафорни 100-доларови банкноти с лика на Тодор Живков. Присъствали на мястото коментираха пред медии, че не е имало наистина уплашени хора и по-скоро случаят се е приел като атракция, но има и други, които са изумени как е възможна подобна акция.

Извършени са серия от нарушения, коментира Гвоздейков. На първо място е нарушено изискването за безопасно прелитане на минимум 300 м. височина. За този полет няма  издадено разрешение, макар че такова е поискано за връщането на машината към Приморско.

В интервю за bTV Гвоздейков се оплака, че е разбрал детайли по случая само защото се е интересувал и е искал да бъде информиран. Той не счита това за редно и щял  да проведе всички разговори още в понеделник. Според него възникналата ситуация е основание да се търси оставката на директора на гражданското въздухоплаване.

Отказът на транспортното министерство от ползването на два медицински хеликоптера под наем за целите на въздушната медицинска помощ няма да доведе до щети за България, обратното, коментира още Гвоздейков. Новината за отказа от хеликоптерите бе съобщена от здравия министър и потвърдена от транспортното министерство, което е възложител по поръчката. Гвоздейков уточни, че в случая не може да се говори за прекратяване на договор, защото такъв още не бил сключен. Според него няма да има проблеми с прекратяването на тази процедура, защото проектодоговорът предвижда изрично изпълнение да започне след осигурено финансиране.

Няма никакъв смисъл да наемаме хеликоптери, на които дължим пари независимо дали работят или не – по 1 млн. лв. на месец, когато не е готова цялата система – от обучени медицински екипи и подготвени площадки, коментира Гвоздейков. Според него в края на годината България ще разполага с първи собствен медицински хеликоптер, който ще може да помага. Останалите 5 хеликоптера, които се чакат, ще се доставят поетапно и ще са налице към края на изпълнението на плана за възстановяване и устойчивост.

Транспортният министър прекрати и обществени поръчки за доставка на нов жп състав на стойност над 3 млрд. лв. Това няма да засегне сроковете за доставка, твърди Гвоздейков. Както „Сега“ писа, процедурите се прекратяват основно заради неизгодни условия около предвиденото изграждане за сметка на държавата на ремонтни бази.

Оставете отговор

Вашият e-mail няма да се показва.