Разкъсана аорта: Как циганинът Начо уби легендата Ферарио Спасов
Несъвместима с живота гръдна травма, довела до разкъсване на аортата и остра кръвозагуба за много кратко време, е причината за смъртта на легендарния треньор Ферарио Спасов на 11 ноември м.г. според съдебномедицинска експертиза. Тя бе оповестена за първи път от съда във Велико Търново.
Делото срещу шофьора, който го уби – циганина Начо Пантелеев от Лясковец, е насрочено за днес, но вероятно ще се отложи. Защитникът му Венцислав Фоти е внесъл молба за това в Окръжния съд заради адвокатска ангажираност. “Аз не мога да си позволя да се явя в петък не само на това дело. После планът е процесът да мине по съкратена процедура”, коментира Фоти.
Ставало дума за здравословен проблем и посещение при специалист, за който не може да се избира време и отлагане, отхвърлят съмненията в опит за шиканиране на процеса запознати.
Така развръзката ще бъде ли пратен в затвора 24-годишният лясковчанин, се отлага. Начо обаче смята да признае вина и да си гарантира възможността наказанието му да бъде намалено с 1/3. Все пак очакванията са той да лежи зад решетките, но с присъда, близка до минимума, предвидена в закона.
Трагедията с футболния специалист се случи на 11 ноември м.г., докато Феро се прибирал към Ловеч след мач на отбора му от Лом срещу “Локомотив” (Горна Оряховица). Смрачавало се, часът бил 16,40 , настилката била мокра от дъжда, а автомобилът на треньора бил последен в бавно движеща се колона в съботния трафик.
Мерцедесът на Начо Пантелеев тръгнал да изпреварва още в зоната на забранителна маркировка. Ускорявал бясно и за един кратък миг загубил контрол и се отклонил вдясно. Последвал свиреп сблъсък в голфа на Ферарио Спасов. Автоекспертите от петорната автотехническа експертиза са установили скорост на мерцедеса от 165 км/ч в момента на катастрофата. Това е със 75 км над максимално допустимата за участъка. От удара Феро издъхнал на място, а смазаната му като консервна кутия кола се озовала изхвърлена в канавката.
48 секунди – толкова са били нужни на Начо Пантелеев, за да застигне и премаже голфа на Феро на главния път София – Варна край с. Шереметя.
Вещите лица изчислили средна скорост на придвижване от 143 км/ч до мястото на адския сблъсък, включително в центъра на Лясковец. Преди това пипнатото до 800 конски сили возило без малко да отнесе друга кола на ул. “Васил Левски” и само рязка маневра на другия шофьор е предотвратила сблъсък още в чертите на града, сочат свидетели. При развитие със съкратено съдебно следствие обаче техните показания няма да се слушат в залата.
След инцидента Начо твърдеше пред разследващите, че не помни нищо. По-късно лансира версия за изпреварваща неправилно срещу него кола от насрещния поток, която го принудила да свие. Такъв автомобил не бе открит по камери и свидетелски показания, което разби защитната теза на виновника рецидивист.
Според обвинителния акт той ще отговаря, че е нарушил правилата за безопасно движение по пътищата. Като водач, който изпреварва, е бил длъжен по време на задминаване да осигури достатъчно странично разстояние между своето и изпреварваното возило. Не го направил и така предизвикал пътно-транспортно произшествие с движещия се в същата посока към Велико Търново “Фолксваген Голф”, с което по непредпазливост причинил смъртта на Феро.
Прокуратурата смята, че случаят е особено тежък. Грозят го от 5 до 15 г. затвор, обясни окръжният прокурор на Ловеч Валентин Вълков, който ръководеше разследването.
То бе прехвърлено от Велико Търново, след като Начо бе пуснат у дома и с книжка в джоба след катастрофата. След скандала Борислав Сарафов привика за обяснения търновския наблюдаващ обвинител Йордан Кожухаров и му назначи проверка 3 години назад. Резултати от нея все още не са оповестени публично.
“Налице са висока обществена опасност на дееца и деянието. От събраните доказателства става ясно, че за 5 месеца Пантелеев има 60 фрапиращи нарушения на Закона за движение по пътищата. Във всички тези случаи се е движил с над 100 км/ч, включително с 248 км/ч и 268 км/ч при излизане и влизане в населено място. За 1 ден има 11 нарушения с над 100 км/ч. Всички са цитирани като ден, място и час на извършване на нарушението”, изнесе на брифинг прокурор Вълков.
Начо взел книжка малко повече от година преди фаталната катастрофа с Ферарио Спасов. Има данни, че наследникът на клана Манджите и преди това е шофирал необезпокояван. Официално има два акта и 10 електронни фиша, част от които платени, стана ясно в разследването.
“Ще оспорваме правната квалификация “особено тежък случай”. Няма такива доказателства. Трагичен инцидент е, но е типично ПТП. Други подобни случаи не са квалифицирани като особено тежки. Тук се определя като такъв на база минали, предполагаеми нарушения и на база скорост, но нарушение не се установява със снимка от камерите на АПИ, защото на тях се вижда, че е минал даден автомобил, но не се знае кой го е карал. Установява се с фишове и актове”, коментира Венцислав Фоти.
За клиента си той ще иска от съда минимално наказание. На база на съдебната практика юристи прогнозират 4-5 г. затвор с редукцията от 1/3, предвидена при съкратен процес. Ако отпадне тежката квалификация обаче, долната граница пада на 3 г. лишаване от свобода, т.е. хипотетично може и 2 години да му дадат за смъртта на Феро, разсъждават юристи.
В момента Начо Пантелеев е с отнета книжка, забрана да напуска страната и с мярка за неотклонение подписка. Мерцедесът, с който причини катастрофата, е тотална щета. Той се води на пловдивска фирма и не е ясно как е предоставен на лясковчанина, който няма нито ден трудов стаж.